Sunday, June 22, 2014

Buat seorang sahabat...

Posted by Myfish is CoOL at 10:42 AM
Kenangan Floria tahun2 lepas.. sedih jugak bile tahun ni tak dpt g sama2 ;(.. 
aku rindukan memori kita..
-aku rindukan saat kita lepak dekat mcD bangsar di lewat malam... duduk dkt 1 sudut membincangkan hal kehidupan, tibe2 kau nampak klcc kau kate mcm nmpak menara paris, aku gelak2 je time tu. tp lpas tu ble kite lepak lagi kite cari spot yg sama n aku betul2 nmpak mcm menara paris..

-aku rindukan saat bila kau first time bwk kete kau bwk slow 40km/h je. aku bising tapi kau kate kau bwk kete mmg tak blh lebih lbih dari tu sbb ko nervous. tapi beberapa bulan kemudian masa nak g exm kau antar aku time tu dah lambat kau bawak 110km/h dgn kete kancil lalu sebelah bas sampai aku rasa nak melayang n takot. tpi kau dgn yakin cakap itu normal. bila aku remind kau balik n sindir kau pasal 40km/h tu kite gelak sama2.

-aku rindukan saat aku kita mula2 kenal. aku pikirkan kau sombong. tapi lepas tu kau kwn terbaik aku... walaupun aku tukar keje time tu kita tetap berkawan dan bhubung. aku rindukan saat kita susah senang bersama2..

-aku rindukan saat kita nak sangat tengok movie 2012. balik keje tepat pukul 530, kite bergegas dekat pasar seni naik bas semata2 nak g mid valley nak tengok citer tu. tapi last2 tiket abes and kita tengok citer the christmas carol. 'good afternoon!'. beberapa tahun lpas tu kalau kite tgk christmas carol atau 2012 msti kau mesej aku sebab teringat kenangan kita..

-aku rindu saat aku tidur rumah kau.. kita bergosip bercakap tentang kehidupan hingga larut malam..time aku sedih kau telefon aku tanya aku okay ke tak, sampai kau tertidur2 mendengar luahan perasaan aku. bila aku sedih sangat and rasa lonely time tu aku ambil bas ke rumah kau.. setiap cerita aku semua kau tahu. setiap kisah aku aku luahkan pada kau..kita tidur sama, kita gelak sama2,,aku rindu saat tu..;(

-aku rindu saat kita tengok midnight movie. tapi kau banyak ajak aku tengok citer melayu walaupun aku kurang minat. tapi rupa2nya citer melayu ni besh, mcm kl gangster, hantu kak limah, karak. n yg kelakar lepas kita abes tengok movie mesti kita jadi pengulas tak bertauliah hihihi...mcm citer transformer, nape badan bumblebee bersih berkilat je bila jadi kete tapi bile jadi robot comot?

-aku rindu saat kita buat menda agak mengarut. tibe2 kau ajak aku g bukit ampang dgn kancil kau sebab tak pernah g situ. malam larut kita daki bukit dgn kancil. rasa nak melayang je kancil tu. tapi smpai gak. tapi taubat pastu taknak naik bukit ampang dgn kancil. time kau dan aku curious nak tahu di mana tapak KL TOWER. berpusing2 kita mencari. akhirnya kita sampai jgk dkt tapak tu.

-aku rindu saat kita hunter shopping raya dkt jalan TAR. aku rasa 2 tahun berturut2 kita g. kau selalu jadi pengulas fesyen aku..

-aku rindu smua saat2 tu.. kalau nak diikotkan banyak lagi kenangan kita.. aku sedih bila kau pindah kuantan... tapi aku tak dpt halang..

-dan sekarang, kita dah jumpa life kita, pasangan kita... aku sememangnya mendoakan kebahagiaan kau,dan jujurnya aku mula merasa semua itu hanya akan menjadi kenangan manis kita bersama. tapi jujurnya, aku RINDU saat2 itu... aku rindu kau... aku rindu nak bergelak ketawa dgn kau... aku rindu nak berborak panjang dgn kau.
.
SAHABAT, terima kasih atas kenangan2,,,,




0 comments:

Post a Comment

 

Me Creez Daisy Tentang kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review