Sunday, August 26, 2012

Ciri-ciri lelaki kasanova/ tidak serius dalam perhubungan

Posted by Myfish is CoOL at 11:18 PM
          Hari ni aku nak utarakan satu topik yang aku rase korg mesti nak tau tips2 nye kan?
aku niat sekadar nak berkongsi hadiah teladan yang aku dapat dari pengalaman-pengalaman aku. tak bermaksud yang aku ni hebat sampai boleh baca pergerakan dan pemikiran orang,cuma aku beringat2 dan berkongsi sesama kita,mungkin kalo aku pon bace post aku ni berulang kali aku akan beringat dan berhati2..InsyaAllah,,,
.

Situasi 1: "I ni jujur orangnya. I tak ska orang tipu2. so I nak tanya u, u ada DARA tak?"


  •                Ni dia satu soalan yang aku boleh letakkan pada tahap #$%^$& okay! nak tahu kenapa aku berpendapat camtu? sebab bagi aku soalan berbentuk camni agak tak respect perempuan. hey common la.kalo lelaki tu betul2 ikhlas dan jujur dengan kita dia tak kan tanya kita soalan camni. betul tak? apa kau kisah sal dara kalo kau betul2 sayang perempuan tu?kau sendiri akan tahu hati budi perempuan tu bila kau kenal kenal dia lama2.ni dah la baru sehari kenal,tak pon tak cukup sebulan kau dah tanya soalan2 yang cam #%&& ni. 
  •               Dan dalam situasi ni perempuan akan rasa serba salah. kalau jawab ya nanti takut lelaki tu ambil kesempatan. rogol ke ape ke. pernah je jadi kat kalangan kawan2 yang bila dia jujur cakap takde dara lagi bf dia ugut.cakap dengan jantan lain boleh so tak luak pon kan?cam bangkai jer aku rasa. bukan nak memimpin perempuan tu jadi baik malah kau rosakkan dia!(upps...laki2 jangan panas k,aku dah mention.ni tuk ciri2 laki kasanova. yang baik2 tu alhamdulillah...cume aku nak pesan perempuan supaya berhati2.)


  • Dan...kalau perempuan tu jawab tak jujur,kang nanti mesti perempuan serba salah.kang cakap perempuan penipu lak. biasalah perempuan ni kan hatinya lembut.ahaks. Kau cuba tanya lelaki yang ikhlas. ada ke dia nak tanya kau dara ke tak?lagi2 di awal perkenalan.


Situasi 2: "eh u tak solat ke?" perempuan
               " tangan i ada cat kesan mengecat semalam, takpe u solat la i tunggu k" lelaki
               " eh mana boleh,dosa taw tinggal solat" perempuan
               "takpe...kalau dosa i yang tanggung...jangan risaw" lelaki


  • Hamboi2.... kau tanggung? senangnya kau cakap.. kau tau tak hukum tinggal solat tu api nerake?SEE... betapa mudah nya dia dalam hal solat. cam ni ke nak pimpin keluarga? nak masuk syurga?ni tip aku. kalau korang kuar dengan lelaki tu korang try tengok dia solat ke tak time kuar dengan korang, kalau dia buat tak endah jer so korang tau la kan pe jawapannya? lelaki yang tak solat tak sesuai jadi pemimpin keluarga. masih sempat lagi korang jaga hati korang dari ditipu. n mostly u guys...kebanyakkan nya ambil tak endah bab solat..

Situasi 3: "Ala...i pegang sikit jer...bukan pe pun..i kan sayang u"
                

  •              Woooowowowoowwo....geli okay!geli.jangan nak sentuh2 aku. Girls...ikhlas ke laki camni??? kalau si dia betul2 sayangkan anda...dia takkan sentuh anda walau seinci pun. Susah nak jumpa laki camtu. oooo ok susah2 aku tahu tu.tapi kalau dah meraba2, u know what's that mean! 


Situasi 4: "u.. Jom kaple.i suka kat u.ala...kita mengenali hati budi time kaple2 ni la...."


  • Hahahha...ni pun ayat baik maa......aku tak kata korang tak boleh terima si dia.tapi berhati2 lah sebelum menyerahkan hati korang yang berharga tu. jangan terlajak terima sebab terdesak. nnti merana. Lagi satu soalan yang korg patut tanya kat spesies camni adalah:
           "u bile last kaple? baru break ke?"

dan kalau jawapan dia "YA. Baru 3 bulan lepas/minggu lepas/semalam" aku nasihat kan kau lupakan je lah lelaki ni walau sebaik dan sehensem mana pun dia. sebab dalam situasi2 yang pernah aku tengok diorang ni cari korang sebab nak isi kekosongan jeee....nanti bila ex diorang cari balik diorang mesti korang ditinggalkan. dengan alasan, "i kenal ex i lebih lama daripada i kenal u". masa tu gerenti korang frust tertonggeng2. Even kalau yang dah bertunang tu pun boleh putuskan pertunangan dan kembali semula pada ex diorang,inikan pula yang tak tunang. Bukan tak boleh kalo uolls nak kapel dengan dia tapi jangan terburu2.bagi ruang untuk mengenali terlebih dahulu.




Situasi 5: "u keje apa?goment?gaji berapa?apa nama syarikat?"


  •                Enough k! aku rimas betul kalau lelaki duduk tanya soalan2 tu! adoiiii rimas tau tak??? nampak sangat cam mata duitan giteww....yer tu kalau laki yang korang kenal dalam alam maya memang banyak camtulah. tapi kalau awal2 dah tanya2 camni sekali dua korang jangan jawab.masuk 3 kali korang blah je terus.
  • Err....u... i rasa i tak isi borang cari jodoh.hahhahaha


















2 comments:

Farisha said...

Please whatsapp me 0196987519
I need somebody nak minta pandangan pasal lelaki
I dah kecewa
I nak semangat je
I have nobody....
Please whatsapp me
And give me support
I need that

Farisha said...

Please whatsapp me 0196987519
I need somebody nak minta pandangan pasal lelaki
I dah kecewa
I nak semangat je
I have nobody....
Please whatsapp me
And give me support
I need that

Post a Comment

 

Me Creez Daisy Tentang kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review