Wednesday, October 5, 2011

demam sakit gigi + darah tinggi

Posted by Myfish is CoOL at 7:57 AM
yo salam wassup wassup!

hari ni merupakan hari yg agak panjang bagi aku.nape?ha,fatim ade darah tinggi???wait2 guys,relax okay aku pon terkejot gong badak gak tadi.cmni citer nye...

aku memang rase tak sihat sjak akhir2 ni selalu je kena hujan lagi gigi bongsu aku nak tumbuh so memang sakit lah aku ni.so aku pun pergi klinik kerajaan dekat area kerinchi,sekali jumpa lak doktor yang agak ehem..ehem..pepaham jelah(ensem la weyh pe lagi).hihi.dulu tak silap aku doktor ni pendiam je.tapi tadi banyak cakap lak. dia checkaku seperti biase..tapi bila aku cakap nak ubat tahan sakit dia suruh aku check tekanan darah,

dum dap dum dap..aku pun pergi check.skali kau 144!tinggi beb!(doktor kate.aku percaya je.hihi)

"awak makan maggi selalu eh?"doktor tu sergah aku.
"eh mane de.dah lama tak makan"cepat2 aku kalis.memang aku dah lama kot tak makan maggi

"bahaya awak ni.muda2 lagi dah ada darah tinggi.awak kena jaga pemakanan awak.jangan makan makanan berlemak,bergoreng,masin2.makan yang rebus atau bakar je banyak.bla..bla..bla..biasenya darah tinggi ni puncanya genetik(KETURUNAN) tapi tu hanya 25% shaja.yang lain adalah stress dan gaya hidup kamu ye dik(alamak dia pangil aku adikla,hihi).terutamanya daripada segi pemakanan kamu.bla..bla..bla.."doktor tu membebel kat aku..

hurm..aku termangu seketika..memang aku mengaku aku sejak akhir2 ni makan ikut sedap citarasa aku je.huhu...semua aku balun mostly yang berlemak2 ni.adoi..baru rase menyesal!
so sekarang aku kena kawal pemakanan aku.kena elakkan makanan2 yang kolesterol tinggi.aku tak nak lah kena penyakit lain lagi.cukup lah aku ade asma.so tadi pergi mid vally aku beli oat+biskut oat+honey star.ni bekalan untuk makan malam aku.

doktor pulak suggestkan aku check tekanan darah 2 minggu sekali sebagai pemantauan.
aku harap cepat2 lah aku sihat.doakan aku ye pelangi dan mentari.thanks

opsss lupa pulak.tadi time kat mid vally ada show kedai ESPRITyang cawangannya baru dibuka kat mid vally.tengok pentas nya aku tertarik dengan van volkswagen lame.sangat kiut!

tadaaa..tengok cantik kan?

tu ada 2 van volkswagen.cantik tak?

ESPRIT


Ni time aku tunggu ubat kat klinik tadi

bilik rekod

pendaftaran

0 comments:

Post a Comment

 

Me Creez Daisy Tentang kehidupan Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review